Snart 40…/li5na

mars 30, 2011 li5na

Någon gång senare under året kommer jag att fylla 40.

Det är väl meningen att man ska vara vuxen vid det laget? Jag känner mig inte vuxen. När jag fyllde 30 så var det kul. Man var väl rätt vuxen, men samtidigt rätt ung. Jag vet inte om jag är ung längre. jag ser alla på jobbet som jag gillar att umgås med. De unga, vackra. Jag känner mig som dem så ofta. Åldersmässigt alltså. Men så inser jag att de är i 25 års åldern. 15 år yngre än jag!!!

Härom veckan var det en tjej (kollega) som undrade hur gammal jag var. Jag svarade att jag är nog gammal nog att vara din mamma. Det trodde hon absolut inte. Hon såg mig som i åldern 27-28 nånstans. Tackar för den! Själv var (är) hon 19. Jag kan de facto vara hennes mamma.

Jag börjar se de grå hårstråna, rynkorna, alla celluliter. Jag ler och försöker förneka allt, men innerst inne gör det ont. Är livet förbi nu? Jag, som inte ens vet vad jag ska bli när jag blir vuxen.

Bland många skådespelerskor och även här i bloggen, finns det fantastiska kvinnor över 40! Det är ju då de börjar få lite erfarenhet, pondus, riktigt skönhet, mogenhet. Som man skulle jag lätt kunns falla för en riktig kvinna i den åldern. Men inte jag. Jag känner att jag skrumpnar. Att jag blir gråare. A nobody.

Men mäns ålder då? Nu har jag ju en kärlek i mitt liv, men om det inte var så? En 25 åring? Nej, inte att leva med, men kanske att leka med? Någon som får mig att känna mig uppskattad och attraktiv. Men för att bli riktigt attraherad av en man i dagens läge så söker  jag nog en mogen man. I min ålder. Nån som har ett hemligt djup som kommer av livserfarenhet. Nån som vet att livet inte alltid är så lätt, men som kan uppskatta det goda i livet.

En önskelista?

Ok. Vi börjar  med de orealistiska drömmarna:

En kontantinsats till ett hus

En utlandsresa med mina barn (Och/eller min Älskling)

En långweekend på spa

En omstyling av någon som är brutalt ärlig

 

Den mer rimliga:

Nånting som mina barn har gjort

Ett gott vin

Fina underkläder

En vecka helt utan problem

Nån som vill/kan fixa alla fel på min bil

Tid. Mer tid med mina barn. Med tid för min Älskling. För mig själv. För att motionera. För att dansa. För att älska. För att leva…………

Entry Filed under: Uncategorized

4 Comments Add your own

  • 1. Flisan6  |  mars 30, 2011 kl. 12:39 e m

    Livet börjar vid 40 ! Man blir inte äldre än man gör sig. Njut i nuet !!!

    • 2. li5na  |  mars 30, 2011 kl. 9:33 e m

      Jamen jag har aldrig känt mig vuxen!Så då njuter jag av nuet och att jag konstant är, vad ska vi säga? 31? Det var nog en bra ålder. Slipper 30 års krisen och är fortfarande ung. 😉

  • 3. jh99  |  mars 30, 2011 kl. 5:09 e m

    Nä livet är inte förbi för man fyller 40.Mitt liv har nog egentligen varit som bäst de sista åren, hänt väldigt mycket mest positivt.Fin önskelista, vad fattas den stackars bilen då?Ha en fin kväll!Kram

    • 4. li5na  |  mars 30, 2011 kl. 9:37 e m

      Åhhh, jag hoppas också på att livet bara blir bättre och bättre. Så tack för dina ord. Men.. tja… du om nån borde veta; det har varit rätt lyckligt de senaste åren. Vilken tur vi har! :-)Bilen är ett annat kapitel. Nybesiktigad men låter vansinnigt illa, ACn funkar inte. Den är varm på vintrarna och VÄLDIGT varm på somrarna. Borde byta vindruta. Många repor och stenskott nu… Hur många fler problem behöver du?Kram


Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Sidor

Kategorier

Kalender

mars 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts