Arkiv för mars 27th, 2011




Energitjuvar…/li5na

Har en kollega som jag tycker väldigt mycket om. En kvinnlig alltså. När hon är på det humöret så är hon vansinnigt rolig.

Men till 95% av tiden så… känns det bara som om hon suger musten ur alla som hon umgås med.

Om jag sätter mig brevid henne vid lunchbordet och frågar hur det är så får jag tillbringa hela min matrast med att höra på alla henes problem angående arbetstider och sysslor, barn, hus och skitsnack om andra kollegor.

Det är jobbigt. Eftersom hon kan vara en sprudlande go kvinna.

Ok, man kan inte vara jublande glad hela tiden. Men hon är så fruktansvärt negativ. Och givetvis är hon inte världens bästa på att lyssna, så om någon annan någon gång skulle må dåligt så kör hon fullkomligt över denne med sina problem.

Jag överväger allvarligt om jag ska försöka undvika henne i fortsättningen. Trots att jag gillar henne.

För oftast är jag faktiskt på ett strålande humör. ( Det kanske inte verkar så, men det är ju här i bloggen som jag får skriva av mig.) Men hon drar ner humöret.

En energitjuv.

Behöver omge mig med såna som kan lyfta mig. Som jag vet är äkta. Människor som värmer hjärtat med solstrålar. Som får en att hoppa jämfota av glädje. Som ger ett lugn och ett leende på mina läppar.

Ska påbörja jakten på levande solstrålar……………

6 kommentarer mars 27, 2011

Sidor

Kategorier

Länkar

Meta

Kalender

mars 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Posts by Month

Posts by Category