Skakar……../li5na

mars 29, 2011 li5na

Jag brukar ha det tufft nog att fixa barnvakter till hela vecka.

Nu var det färdigt till veckan och jag kunde andas ut.

DÅ händer det som ofta händer då det är min vecka! Surprise! Dottern skulle ha en musikkonsert (hon spelar alltså ett instrument) som jag inte hade fått någon som helst information om.

Jag blir så jävla förbannad! rent ut sagt.

För nån vecka sen fick jag lite förhandsinfo från musikläraren om att hon ”om nån vecka” skulle spela. Mycket riktigt. Barnens far hade fått hem papper om när, hur, var etc. Men om det händer saker under min barnvecka kan det väl kanske vara lämpligt att jag får reda på det? Eller?

Blir stortokig på sånt här. Jag och exet har en rätt bra relation, speciellt när det gäller barnfrågor. Men jag kan inte räkna alla gånger då jag har fått ett telefonsamtal på kvällen ”Jo, du, sonen ska till tandläkaren imorgon.” Eller: ”Just ja: de skulle ha med den boken till skolan. Den ligger hemma hos mig. Kan du hämta den?”

Varför kan vi inte boka tider till frisörer, tandläkare etc under de veckor som är hans resp. mina? Jag har påtalat det här igen och igen och igen. Jag vill INTE ha såna här överraskningar. Jag måste ha en chans att planera mina veckor med brist på barnvakter och konstiga arbetstider.

FAN, FAN, FAN!

När jag blir så här irriterad så fräser jag åt barnen. Jag vet att det är fel, men de får ta smällarna, tyvärr. Samtidigt som jag försöker förklara att jag inte är sur på dem. Älskar dem. Men mamma är inte på bra humör just nu.

Och så börjar jag frysa.Frysa och må pyton. Jag vet inte… Tror att det kanske är rester från den tiden för några år sedan som jag var utbränd. Då blev jag hysterisk så fort jag inte hade stenkoll på allt.

O, så nu har jag styrt om allt med barnvakten, sett till att barnens morfar fick veta om konserten och nu lagt barnen. En het kopp te kanske både kan lugna mig och värma mig…..grrrrrr….

 

Entry Filed under: Uncategorized

2 Comments Add your own

  • 1. erviluca  |  april 10, 2011 kl. 11:28 e m

    Ja, sånt är jobbigt! Han skulle ju kunna SMS:a direkt när han får såna meddelanden! Säg det till honom!

    • 2. li5na  |  april 11, 2011 kl. 9:32 f m

      Mmmm… men jag tror inte att han kommer ihåg det.Det hände den här veckan IGEN! Eller nåt liknande i alla fall.Vi har fått tider för utvecklingssamtal. Då får vi en lapp från skolan med en massa tider som man kan kryssa för när man kan så försöker lärarna planera ihop det.Barnafadern hade kryssat i rätt många tider och den här gången passade inte en enda tid mig. Men eftersom jag oftast går på såna saker så gjorde det ju inget om han fick ta ett samtal för en gångs skull.När jag igår kväll gick igenom alla papper och böcker som trollen skulle ha med sig till skolan så ser jag lapparna med de överenskomna tiderna från lärarna. Det är bara det att jag vet att just den dagen ska exet göra nåt annat.Ringer honom och påminner. ”Du vet väl om att du har samtal kl___ på —dagen?” ”Nej, just ja. Det måste jag ändra.”Snacka om att inte ha koll på nånting! Men jag måste lära mig att släppa. Kan inte fortsätta curla honom längre. Det var 3 år sedan som vi skildes.


Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Sidor

Kategorier

Kalender

mars 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts