Arkiv för mars 16th, 2011




Det funkar inte längre…/li5na

Håller på att bli knäckt av min ekonomiska situation.

Jag skulle så gärna vilja att nån kommer hem till mig, kollar igenom hur jag försöker få mina månader att gå ihop och berättar för mig hur jag ska göra. inns det någon sån? Lyxfällan? HA! Det handlar inte om lyx i mitt liv. Det handlar om att få mat varje dag jag har barnen.

Jag har inte ens vågat räkna ihop räkningarna den här månaden. Jag vet att de överstiger mina inkomster. Att tillfälligt låna av nån? Jamen, jag kommer ju ändå inte att komma ikapp så att jag kan betala tillbaka, utan måste bara låna för att täcka mina skulder varje månad.

Blev just påmind om att min mamma fyller jämt om ett par veckor. Jag har knappt mat för dagen. Hur fan ska kunna köpa något fint till henne.

På papperet tjänar jag väl hyfsat. Men hyran är stooor. Vill köpa hus men vågar inte ens söka bolån för jag är övertygad att jag tjänar för lite och har ingenting sparat. Mina räkningar innehåller inget lyx utan jag har dragit ner på allt sånt. Maten varannan vecka då jag har barnen är under existensminimum.

Som salt på såren fick jag nu Fordonsskatten. YIPPIE!!!

Jag vill inte leva så här. Jag behöver inte leva ett lyxliv. Bara känna att jag inte har ont i magen varje månad. Bra veta att om jag verkligen vill ha något så kan jag spara ihop till det inom några månader. Just nu har jag inte en chans.

Jag vill bara sticka huvudet i sanden och aldrig mer titta upp. Jag ligger vaken om nätterna och gråter. Känner tårarna bränna under ögonlocken under dagarna. Jag ser ingen mening (förutom mina barn) att vakna mer. Det känns som om jag sjunker bara djupare och djupare ner i gyttjan. Vet inte om jag har kraft nog att komma upp……..

10 kommentarer mars 16, 2011

Sidor

Kategorier

Länkar

Meta

Kalender

mars 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Posts by Month

Posts by Category