Nu räcker det!…/li5na

mars 8, 2011 li5na

Såg bensinpriset gå upp till 14:04 kr idag.

Är det inte nog nu? Var det inte alldeles nyss som de inte trodde att priset skulle kunna gå över 9:99 kr för det skulle inte datorerna eller pristavlorna kunna hantera? Vad har hänt sedan dess?

Jag vet inte vilka som är orsaken till detta. Regeringen, bensinbolagen eller andra. Orkar inte ens bry mig.

Javisst, varsågod och kom nu med politiska inlägg. Men ärligt talat tror jag inte att priserna rasar flera kronor bara för att vi röstar på parti A, B eller F.

Jag bodde i Stockholm ett tag i mitt liv. I den åldern då man kunde ha körkort. Men jag tyckte att det var onödigt. Pendel, tunnelbana och tåg fanns ju. Och dessutom så kostar det ju bara dyra pengar att parkera där.

Nu har jag bil. Jo, jag har haft körkort och bil i många år. Vilken fånig kommentar! Fy på mig!

Jag behöver min bil dagligen. För att fixa en vanlig dag med bara buss så skulle jag börja åka med ungarna till skolan kl 7 trots att jag börjar jobba kl 10. Och då bor jag ändå i en mindre stad.

Tänk då på dem som bor på den riktiga landsorten. Där det kan vara kilometrar mellan grannarna.

Hur långt kan det gå egentligen? Berätta för mig hur jag kan protestera? Dessvärre kan jag inte sluta köpa bensin.

Fan ta dem dessa bensinjättar!!!!!!!!!

Entry Filed under: Uncategorized

4 Comments Add your own

  • 1. suddet  |  mars 8, 2011 kl. 10:21 e m

    ja hahaha…det var som fan vi tänkte nästan lika…

    • 2. li5na  |  mars 9, 2011 kl. 7:13 e m

      Vi är några stycken som har reagerat alltså 🙂

  • 3. jh99  |  mars 9, 2011 kl. 4:51 e m

    Ja jag har gett upp det där att oroa mig för bensinen.Tankar, blundar och betalar..har inget alternativ…jo sluta jobba, odla min egen mat och leva som på 1800 talet.. fast det vill jag inte.Får gynna bensinjättarna även nu när de utnyttjar föreställningen om att det kan bli brist om det och det händer för att höja priset..Kram 🙂

    • 4. li5na  |  mars 9, 2011 kl. 7:15 e m

      Nej, jag har inte heller så mycket annat att välja på.Det blir väl snart till att ta fram hästen och hö med vatten….Kram


Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Sidor

Kategorier

Kalender

mars 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts