Upp eller ner?…./li5na

mars 6, 2011 li5na

Hmmm….

En bra vecka. Med barnen alltså. Mina barnveckor är baserade på hur många bråk vi har och hur mycket vi hittar på tillsammans. Sportlov. Jag hade världens samvete för att de skulle få gå på fritids 4 dagar. Jag måste ju jobba! Hur kan alla andra vara lediga så att barnen kan vara hemma på alla lov?

Nu blev det ju så att de bara behövde vara där 2 dagar efter allt pusslande.

De har varit hos sin mormor och lillkussen. De har varit hos min Älsklng (där de trivs riktigt bra).

I går var det personalfest. Jag hade skirvit upp mig för att jag älskar våra fester. Men klädseln var ”Gala”. Hade absolut inga pengar till att hyra balklänning eller nåt i den vägen. Jag som skulle kunna springa omkring i såna klänningar hela dagarna. Men vartefter dagarna gick så lät det som om alla tonade ner klädseln lite. De skulle klä sig snyggt men inte långklänning. Jag hade köpt ett par nya jeans. Skulle jag kunna kombinera dem till nåt läckert? Är inte en sån som går på fest i jeans annars. Aldrig. Nåväl, kände mig ”sådär” när jag åkte dit.

Väl där var det några få som hade jeans på sig. Max 10 pers. (Då var vi väl ca 130 st där.) De andra vackra, smala, långbenta 20-åringarna var otroligt vackert klädda. Det var till och mer 4 tjejer som kom i balklänningar!!!

Åh, jag hade velat vara en av dem! Kände mig grymt malplacerad.

Maten var bra.Lokalerna likaså. Bra priser på alkohol. Bra musik. Kände mig ändå nykter och kom hem rätt tidigt. Det var en bra fest. Helt klart. Synd bara att jag inte var tillräckligt dressad.

Idag har vi varit på bio. Jag och kidsen. Trassel. Den var superbra.

Så veckan har varit bra. Men på nåt sätt känner jag mig ändå lite ledsen. Sorgsen. Vet inte riktigt varför.

Barnens far ska vara bortrest några dagar så barnen ska bo några dagar extra hos mig. Det känns skönt. Men jag saknar min Älskling. Nåt så makalöst. Vill bara krypa ner i hans famn och få känna mig trygg.

 

Entry Filed under: Uncategorized

Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

Sidor

Kategorier

Kalender

mars 2011
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Most Recent Posts